Vermogen

Veel mensen zijn er van overtuigd dat als ze iets willen veranderen ze groots moeten aanpakken. Niets is minder waar. Vaak zie je bij mensen die meer willen gaan bewegen dat ze superenthousiast aan de gang gaan. En dan ook meteen 5x per week. Maar meestal hou je dat helemaal niet vol. Train jezelf dus niet suf, maar maak keuzes en bepaal je route zorgvuldig. Kies iets dat je tot in lengte van dagen vol kunt houden. Ook als ongemotiveerd bent.

Mijn motivatie om iedere lunchpauze 10 minuten te planken is aan de lage kant. Bovendien is het te moeilijk voor mij om uit te voeren. Elke keer als ik een minuut plank, bouw ik iets meer spierkracht, souplesse en vaardigheid op. Kortom, ik word er beter in en per keer wordt het makkelijker om te planken. Als ik me succesvol voel in het uitvoeren van die minuut, zal mijn motivatie bovendien toenemen.

We gaan nu de activiteiten selecteren waarvoor je gemotiveerd bent én die simpel genoeg zijn om uit te voeren. Als je ongemotiveerd bent, kies je een andere activiteit. Als je activiteit te moeilijk is, of als je het wel kan maar niet zo lang, maak de activiteit dan kleiner. Download hieronder de opdracht.

Je uitwerking kunt hieronder uploaden naar Jouw leefstijlacademie. Je moet een uitwerking uploaden om verder te kunnen. Dat mag ook een leeg bestandje zijn, als je niet wil dat wij meelezen.

We hebben nu twee van de drie drijvers die jouw nieuwe gedrag sturen behandeld: motivatie en vermogen. Nu gaan we tot slot kijken naar triggers die je kunnen helpen.

Scroll naar top